– Kako sam u pjesmi mogla kušnuti iciku? To sam stvarno učinila, jer bila mi je tako draga! – spontano je na pitanje učenica četvrtoga razreda odgovorila pjesnikinja Ivanka Kunić, gošća integriranog nastavnog sata na temu One su obilježile povijest, što je u petak, 7. ožujka, održan u prepunom predvorju ivanečke OŠ Ivana Kukuljevića Sakcinskog. Nakon priprema koje su trajale dva tjedna, neuobičajeno zanimljiv nastavni sat, ispunjen različitim sadržajima i varijacijama na glavnu temu, pod mentorskim vodstvom svojih nastavnika priredili su sami učenici.
Program je počeo razgovorom s prof. Kunić koja im je kratko i zanimljivo pričala o svom siromašnom, ali igrom bogatom djetinjstvu u Ivancu. Učenike je zanimalo i kako je biti književnica-žena u odnosu na muškarce. U zamišljenom gostovanju Marije Jurić Zagorke i Pavla Pavličića u školi, nazvanom Priča mora imati početak i kraj, sedmaši su pitanjima prorešetali svoje „goste“-vršnjake, koji su pritom pokazali prilično znanje o književnicima što su ih uprizorili i o njihovim djelima. U prisjećanju na velika ženska imena naše povijesti, učenici su evocirali i uspomenu na Doru Pejačević, a izveden je i kratki učenički igrokaz naslovljen Nećete povjerovati.
Velikim pljeskom djeca su nagradila i tridesetak učenica drugih i sedmih razreda koje su modnom revijom prikazale odjeću kroz povijesna razdoblja. Revija je počela prikazom modnih trendova iz doba gospođe Kremenko, starog Rima i srednjeg vijeka, potom su male manekenke prikazale i kićene barokne haljine i haljine španjolskih plesačica flamenka, a oduševljen pljesak izmamile su elegantne dame iz 40-tih i 60-tih godina prošloga stoljeća. Modnom „pistom“ prodefilirale su potom i kaubojke, hipi-djevojke, šminkerice, balerine, plesačice latinskoameričkih plesova, djevojke s koledža i mlade dame…
U programu je bilo riječi i o kronologiji priprema za integrirani sat, a nakon završetka sva djeca razgledala su panoe prepune fotografija, crteža, isječaka iz časopisa, učeničkih i drugih radova na temu slavnih žena koje su obilježile hrvatsku povijest.
Taj školski projekt organizirale su nastavnica hrvatskoga jezika Božena Carević i diplomirana bibliotekarka Draženka Stančić. Ako je suditi po interesu kojim su ostali učenici pratili program, vidljivo je da im je takav neformalni način prezentacije gradiva i povijesnih tema zanimljiviji i prihvatljiviji od klasične nastave. A to i jest cilj integriranog sata, u kome učenici i nastavnici obradi iste teme pristupaju na posve različite i individualne načine. (ljr)